Som un grup d'estudiants de 2n de Mestre d'Educació Primària de la Universitat de Girona: l'Abel Montilla, l'Artur Caro, l'Eva Estévez i la Gemma Diaz. Estudiem a la Facultat d'Educació i Psicologia situada al Barri Vell de la ciutat.
Des del mòdul de Ciències Socials se'ns ha encoratjat a realitzar un bloc destinat als qui podrien ser els nostres alumnes. Es tracta d'un projecte didàctic enfocat a nens i nenes de Cicle Superior en el qual es pretén que ells siguin els responsables del seu propi aprenentatge. En aquest cas, la feina del mestre consisteix en preparar material perquè l'alumne llegeixi, es faci preguntes, cerqui, expliqui als seus companys, creï nous materials... En definitiva, tenim l'objectiu de treballar les Ciències Socials a l'escola d'una manera constructivista, mitjançant l'ús de les noves tecnologies i, així, poder-los ajudar a adquirir noves formes de treballar també en les altres àrees.
Volem que els nostres alumnes sàpiguen com és el poble de Xàbia, què s'hi pot trobar i quines coses s'hi poden fer. També volem explicar-los historietes i anècdotes que de ben segur els faran venir ganes de visitar-lo!
No pretenem donar-los tota la informació existent sobre el municipi, sinó promoure les seves ganes de saber-ne més. Volem que ens demanin nova informació i que ells mateixos també la cerquin a Internet, per exemple.
Per aconseguir els objectius proposem activitats sobre la regió de Xàbia. Val a dir, també, que sempre seran benvingudes les propostes que els alumnes ens puguin fer de cares a millorar les activitats o a proposar-ne de noves i millors.
Els nostres objectius generals són els següents:
- Proporcionar als mestres d'Educació Primària informació i activitats per oferir als seus alumnes.
- Potenciar l'ús de les noves tecnologies entre els alumnes. També conscienciar els mestres dels beneficis d'aquesta nova manera d'ensenyar i d'aprendre.
- Ajudar a desenvolupar el pensament crític dels infants.
- Que els alumnes coneguin els trets més característics de la regió de Xàbia (geografia, història, cultura i societat) i també de Catalunya en general.
D'altra banda, els objectius curriculars específics que volem que els alumnes assoleixin són:
- Resoldre interrogants relacionats amb fenòmens i elements significatius de l'entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i de tractament de la informació.
- Prendre consciència de pertinença a diferents àmbits socials i culturals.
-Analitzar i valorar críticament la intervenció humana en el medi i el seu impacte en el temps.
- Planificar i realitzar projectes senzills.
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb el treball de camp.
- Utilitzar la llengua com a eina per construir coenixement.
Tanmateix, la realització de les activitats proposades en aqeust bloc comporta treballar directament vàries competències bàsiques:
- Competència comunicativa, lingüística i cultural
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència d'aprendre a aprendre
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
Per aconseguir els objectius proposem activitats sobre la regió de Xàbia. Val a dir, també, que sempre seran benvingudes les propostes que els alumnes ens puguin fer de cares a millorar les activitats o a proposar-ne de noves i millors.
Els nostres objectius generals són els següents:
- Proporcionar als mestres d'Educació Primària informació i activitats per oferir als seus alumnes.
- Potenciar l'ús de les noves tecnologies entre els alumnes. També conscienciar els mestres dels beneficis d'aquesta nova manera d'ensenyar i d'aprendre.
- Ajudar a desenvolupar el pensament crític dels infants.
- Que els alumnes coneguin els trets més característics de la regió de Xàbia (geografia, història, cultura i societat) i també de Catalunya en general.
D'altra banda, els objectius curriculars específics que volem que els alumnes assoleixin són:
- Resoldre interrogants relacionats amb fenòmens i elements significatius de l'entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i de tractament de la informació.
- Prendre consciència de pertinença a diferents àmbits socials i culturals.
-Analitzar i valorar críticament la intervenció humana en el medi i el seu impacte en el temps.
- Planificar i realitzar projectes senzills.
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb el treball de camp.
- Utilitzar la llengua com a eina per construir coenixement.
Tanmateix, la realització de les activitats proposades en aqeust bloc comporta treballar directament vàries competències bàsiques:
- Competència comunicativa, lingüística i cultural
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència d'aprendre a aprendre
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana